Livet Me Simon och Linus..

Om att vara mamma till två makalösa pojkar, om bra mat till hela familjen och mycket annat. Jag tror på filosofin "Mätta barn är glada barn, glada barn är mätta barn"!

Att ta sig över stocken..

Publicerad 2015-02-07 16:31:02 i Allmänt,

Att det ska vara så kämpigt att ta sig iväg och när man väl gör det så inser man hur skönt det är! Jag insåg igår kväll att Linus ersättning inte skulle räcka hela dagen idag utan jag var tvungen att handla idag. Så jag bestämde mig i morse när vi fått skaplig sovmorgon till klockan 8.30 för att ta med mig Linus i vagnen och gå till Coop istället för att ta bilen. Så jag drog på mig mina nya kompressionstights jag fick av D i julklapp, packade ner Linus i vagnen som ett litet paket och travade iväg. Insåg att våra gångbanor ser betydligt mycekt bättre ut än jag trodde så jag vågade mig till och med på ett par löpintervaller med en hand på vagnen på vägen hem från Coop. Det var kallt, det bet i kinder och lår men det var sååååå skönt! Så nu ska jag verkligen ta mig tillbaka till de dagliga promenaderna efter lämningen av Simon. En mil om dagen är målet, ja vi får väl se hur det går.
 
 
Verkligen älskar mina nya tights. Dom är sköna och snygga med kamomönstret på sidorna. Hepp, hepp så snabb man blir. Det är snart bara en månad kvar till premiärmilen. Hur ska det gå?
 
När jag köpte ersttning passade jag på att köpa lunch till familjen. Eftersom jag är besatt av romansallad så bestämde jag mig för att göra min egna typ av Ceasarsallad. Romansallad, paprika, gurka, rödlök, grillad kyckling, grand padana och till de i familjen som ville ha, krutonger. Såååååå gott med en smarrig Ceasardressing till. Tumme upp för den. Kanske får bli en vana, gå till Coop på morgonen och köpa kyckling till lunchen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela