Livet Me Simon och Linus..

Om att vara mamma till två makalösa pojkar, om bra mat till hela familjen och mycket annat. Jag tror på filosofin "Mätta barn är glada barn, glada barn är mätta barn"!

Att vara besatt..

Publicerad 2015-02-04 10:43:16 i Bra mat för hela familjen,

Jag har fastnat för en salladssort, det är väl inget märkvärdigt med den men jag måste alltid ha minst två paket hemma för annars är lunchen eller middagen förstörd. Tokigt, ja vet..
 
Romansallad är rik på antioxidanter och karotenoiden lutein. En supergrönsak med andra ord. Kolhydratinnehållet är helt ok också. Tillsammans med andra goda grönsaker utgör det en helt sjukt god sallad. Ceasar sallad ska vi inte ens tala om hur gott det är. ;)
 
 
Nu ska jag gå och göra lunchen, det blir stekt ägg, stekt bacon och en sallad. Det här var salladen från igår som bestod av romansallad, gul paprika, gurka och rödlök. Över hade jag lite olivolja, citron, salt och peppar. Ljuvligt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela