Livet Me Simon och Linus..

Om att vara mamma till två makalösa pojkar, om bra mat till hela familjen och mycket annat. Jag tror på filosofin "Mätta barn är glada barn, glada barn är mätta barn"!

Dagar som man älskar lite extra..

Publicerad 2015-02-09 16:27:35 i Allmänt,

När vintern är som finaste är det verkligen en fröjd att få äran att vara föräldraledig. Idag har verkligen vart en sån dag och jag har fått så mycket energi och Linus verkar också ha fått lite extra energi idag.
 
Efter vi lämnat Simon i morse så gick jag och Linus hem för att få i honom lite mat och sen fick han krypa ner i sin mysiga åkpåse medan jag avklarade dagens power walk. 6 km genom ett vitt, gnistrande och strålande Åkersberga. Längs smedbyån, kanalen och sockenvägen hem. Helt underbart och jag måste leta fram mina solglasögon pronto om det ska fortsätta såhär! Linus snarkade och sov hela vägen samt en liten stund när vi kom hem.
 
 
Väl hemma han jag till och med ta en dusch innan herrn vaknade och sen kom älskade mathem med veckans mat.  Passade på att rensa ur kylskåpet och torka rent några hyllor som var lite kletiga. frunchen, mitt fastebryt vart gårdagens middag och sen påbörjade dagens middag.
 
Nu har Linus precis ätit och sitter nöjd i babysittern. Simon sitter i soffan och kollar på "Zach Qvack" tror jag det heter. Han är helt inne i det. Perfekt program när jag ska mata Linus och han behöver sitta still och inte härja. Så tumme upp för det.
 
Ikväll är det krock i mitt tv-schema. Det är Kommunfullmäktige på webb-tv och alpina vm på tv.. Hur ska jag kunna välja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela