Livet Me Simon och Linus..

Om att vara mamma till två makalösa pojkar, om bra mat till hela familjen och mycket annat. Jag tror på filosofin "Mätta barn är glada barn, glada barn är mätta barn"!

Men dra en gräns!

Publicerad 2015-02-03 09:01:06 i Allmänt,

Jag älskar snö, det gör jag verkligen och vintersporter är de bästa som finns. Men, även jag kan komma till den gränsen då jag inte längre tycker att snön är så kul längre. Nu har det fallit snö i snart 3 dygn utan uppehåll och natten till idag har det ju kommit hur mycket som helst vilket resulterat i att plogbilen gjort en fin vall utanflör vår uppfart.. Det betyder alltså att jag eller D måste ut och skotta, igen. Nu när jag skulle lämna Simon på förskolan backade jag rakt igenom den vilket resulterade i att det luktade körskola (brända lameller) om bilen eftersom jag var tvungen att gasa så mycket för att komma igenom. Ja, dumt men jag orkade eller hade inte tid att skotta heller.
 
Nu när jag kollar ut vräker snön ner igen, ingen idé att gå ut och skotta nu alltså...
 
fördelen med att det kommer massa snö är att vi kan få till fina skidspår i kommunen. Vad spelar det för roll när man ändå inte har tiden att ta sig ut och åka. Skulle kunna åka till eljjusspåret på Dommarudden eftersom alla andra spår kräver dagsljus eller pannlampa. Får nog investera i en sån.
 
Men barnen älskar ju snön. Simon är helt förundrad varje dag när vi ska åka till förskolan. :) Och alla kläder är dyblöta efter vinterlek när man ska hämta på förskolan, trots att man använder gore tex. Lycka för små troll!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela