Livet Me Simon och Linus..

Om att vara mamma till två makalösa pojkar, om bra mat till hela familjen och mycket annat. Jag tror på filosofin "Mätta barn är glada barn, glada barn är mätta barn"!

Mustig högrevsgryta..

Publicerad 2015-02-06 19:03:39 i Bra mat för hela familjen,

 
 
Idag gjorde vi en av mina absoluta LCHF-favoriter alla kategorier. Det kan hända att jag lagt upp receptet någon gång tidigare men det bjuder jag isåfall på, för den här kan man göra så många gånger som helst och man kan också variera den till oändlighet.
 
Du behöver:
  • 1 kg högrev
  • 4 chorizo
  • 2 stora gula lökar
  • 1 hel vitlök
  • 1 stor paprika
  • 3 msk tomatpuré
  • 1 burk krossade tomater
  • 4 dl rödvin
  • 4 lagerblad
  • 1 krm chilipulver
  • 1 tsk paprikapulver
  • 1 tsk timjan
  • 1 tsk svartpeppar
  • salt
  • vatten
  • Smör
     
     
 
 
Gör såhär:
Skär köttet i större bitar utan att putsa bort något fett, bryn i smör och lägg vid sidan av. Skala och klyfta den gula löken, skala vitlöken, skär ner paprikor och chorizo i större bitar och fräs på i samma gryta/panna som köttet. Tillsätt vin, tomatpuré, krossade tomater, kryddor och häll över vatten så det täcker precis. Koka upp och låt sjuda i 2,5 timme på låg värme.
 
Servera med slät yoghurt och en stor smarrig sallad!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Rosig och Rolig

Publicerad 2015-02-06 21:16:02

Smaskigkat! Kommer definitivt att testa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela