Livet Me Simon och Linus..

Om att vara mamma till två makalösa pojkar, om bra mat till hela familjen och mycket annat. Jag tror på filosofin "Mätta barn är glada barn, glada barn är mätta barn"!

När pappan är på vift..

Publicerad 2015-02-08 17:59:48 i Allmänt,

I morse lämnade pappan i huset oss för sex dagar på andra sidan atlanten. Vi saknar pappa självklart men det känns som att vi kommit in en rytm även när jag 'är ensam. Simon är så duktig och förstår när han måste vara tyst för att Linus äter eller sover. Han hjälper mig att duka, laga mat, hämta kläder osv.
 
 
Vi började dagen med en lång frukost. Eller egentligen var det bara Simon och Linus som åt, jag kör en 16:8 fasta så jag drack bara en mugg te. Sen lekte pojkarna lite och jag kunde plocka med disken, tvätta lite. jag vet inte om jag nämnt det tidigare men Linus har ju börjat kräla/åla. Han ser ut som en lite bröstsimmare på land som tar sig fram dit han vill. Än så länge finns inte uthålligheten men den förbättras ju för varje dag som går. Nu väntar vi bara på att han ska börja vända sig från rygg till mage frekvent och sitta upp utan stöd längre stunder.
 
 
Idag stod det fiskgratäng på menyn och det kommer komma ett recept på det senare. Det är i grunden bästa mammas recept som jag gjort om till LCHF. Jag vågade inte ge Linus av den att kladda med så han fick en gurka. Men Simon vräkte i sig två bitar fisk, massa sås och två potatisar. Han är inne i en period då han äter jättebra just nu. Tumme upp för det.
 
 
 

Vi har helt enkelt haft en superdag tillsammans. Nu är det bara det sista rycket kvar innan läggning av barn klockan 19.00. Göra två vällingflaskor till Linus, klä på pyjamasar, leta nappar, bädda ordning i sängar, borsta tänder och till slut lägga Simon, innan jag sen lägger Linus. SEN kan jag får göra något för mig själv idag. Det blir sista avsnittet av "Blå ögon" och sen blir det lite alpin VM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela