Livet Me Simon och Linus..

Om att vara mamma till två makalösa pojkar, om bra mat till hela familjen och mycket annat. Jag tror på filosofin "Mätta barn är glada barn, glada barn är mätta barn"!

När röror är det bästa man vet..

Publicerad 2015-02-05 11:55:52 i Bra mat för hela familjen,

Jag älskar röror och min vardagsfavorit är kasslerröra. Jag tänkte jag skulle dela med mig av receptet. Nu har jag inga exakta mått av något utan jag tar så mycket av varje som jag själv känner att jag vill ha. Dagens räckte till två personer till lunch och det blev lite över.
 
 
Basen är en blandning av rysk yoghurt och majonäs. Sen hackar jag ner en paprika, en halv röd lök och saltar och pepprar efter tycke och smak.
 
Min röra lägger jag i romansallad och strör lite riven ost över, D åt sin till bakad potatis. Det är är enbart fantasierna som sätter gränsen.

Kommentarer

Postat av: Queen of all ;)

Publicerad 2015-02-05 12:56:11

Åh gud vad gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela